//Pink Vintage.
Like us on facebook ! :)


rasa tips ini membantu? please click nuffnang echa (^_^)


Travel this

Story Beauty Tips Goodies Links


Princess In The Blog




Private Blog ♥
hey readers, come visit my private blog :) Eycha's Sweet Damn Diary ♥




follow me on Instagram ♥


Instagram

Lets Talk


Recent Post
Saturday 26 October 2013 | 09:31 | 0 panda
hi assalamualaikum ^^ okay kali ni nak share cara yang betul pakai perfume. yelah , nak pakai tu bukan boleh main pakai je, kena ada step yang betul,tauu? okay so caranyaa


gambar hiasan..comel kan? urghhh

1. semburkan kat titik titik nadi kita iaitu kat bahagian leher yang kat bawah rambut tu, pergelangan tangan , dan bahagian dalam siku. pastikan jarak penyembur sejengkal dengan kulit kita.

2. jangan gosok minyak wangi tu, sebab boleh rosakkan bau ori minyak wangi tu. lepas sembur, biarkan je.

3. satu lagi cara, spray perfume tu kat udara. then bagi satu badan korang kena kat perfume tu. means macam bagi perfume tu jatuh kat badan la..hope paham ..

kalau nak bagi perfume tahan lebih lama :

- pakai selepas mandi. keluar je dari bilik air terus pakai perfume ea. sebab masa ni badan kita bersedia untuk menyerap bau dengan lebih baik.

- pakai petroleum jelly dulu , baru spray perfume. tujuan dia nak bagi kulit kita lembab. so bau akan tahan lebih lama berbanding dengan kulit yang kering.

-kalau nak bagi bau minyak wangi tahan lebih lama, pakai losyen dan sabun mandi dari brand yang sama. contohnya macam victoria secret. pakai satu set yang sama. so bau dia lebih kuat dan tahan lama lah. 

-kalau boleh elakkan pakai losyen dan sabun mandi brand lain yang baunya kuat. sebab nanti badan kita kecelaruan identiti bau pula..lol

- time iron baju..spray baju korang dengan perfume.. bagi wangi sikit baju tu hee


okay hope boleh membantu..assalam ;D




Older Post | Newer Post